SC

SC

søndag 28. oktober 2012

Nettverk vev og to ferdige tepper/Weave meeting and 2 finishes

I går var det møte i nettverk veving for Oslo, Akershus og Buskerud. Der var det mange glade vevdamer og flotte foredrag. Her er litt fra noen av dem.
Yesterday I attended a meeting in network weaving. Many happy weavers and interesting lectures. Here are some of the things we could see.

Læreren min fra da jeg tok tekstilkjemi snakket  bl a om forskjellige materialer og hva de inneholder.
Jeg visste ikke at det ikke er lov å kaste bomullstoffer i søpla.
My teacher from when I studied textile chemistry talked about different yarns and fabrics. I did not know that we are not allowd to throw cotton in the vastebin.

En fra spinnegruppen i Bærum Husflidsforening snakket om spinning og viste oss mye flott hånsspunnet garn.
A lady from a spinninggroup talkes about and showed us alot of the yarn she has spun by hand.



Får lyst til å veve og strikke når jeg ser det. Want to weave and knit when I see all the beautiful yarn.


Kanskje jeg skulle ta frem rokken? Perhaps I should start spinning?


Mye kjempefint garn. A lot of very nice yarn.


Neste post på programmet var vevede tekstiler, en dame viste oss mye av det hun selv og andre har vevet.
A lady showed us very nice and quite complicated things she and some other have woven.




Takket være en kjempesnill dame i Bærum Lappelag, som har sydd ned lukkerkanter for meg, er to store tepper ferdige.
A very kind lady in my guild has sewn down the binding for me, and I have to big finished quilts.
 Carolines sengeteppe. A bedspread for my youngest daughter.

Dette ser veldig blast ut, det er heldigvis bedre i virkeligheten.
This looks very pale, luckily its better when you see it.


Bare masse blomstrete pasteller. Dette var virkelig en utfordring for meg som liker kraftige farger uten for mye blomster.
This was a real challenge for, I normally prefer darker colours and not so many flowers. But it turned out nicely, I think.

4 kommentarer:

  1. Det må ha vært et interessant møte, så mye fint du har tatt bilde av! Men hvorfor får vi opp Tronrud Engineering når jeg trykker på lenken på "en dame"?
    De to quiltene dine var fine - heldige datter :-)

    SvarSlett
  2. Masse herlig garn! Fikk lyst til å sette meg i veven :-)
    Carolines teppe ble kjempefint!
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Ja, det var en inspirerende dag - og hyggelig å treffe nye mennesker man bare har "møtt" på nettet! Håper å få ut litt på bloggen min i løpet av dagen. Flotte tepper - veldig forskjellige, men fine på hver sin måte :)

    SvarSlett
  4. What beautiful textiles! Yes they do inspire you to spin and knit. I have a double wheel but I'm not very good. It is all packed away at the moment in a big box just in case the house sells.

    SvarSlett