SC

SC

søndag 21. oktober 2012

Kurs og litt til / Courses and some more

Bærum Lappelag og Asker Quiltelag slo seg sammen og arrangerte to to-dagers kurs. 
Jeg var på kurs og sydd toalettmappe med kurslærer, Hanne.
My quiltguild, Bærum Lappelag, has had two courses this weekend together with our neighbor guild, Asker Qultelag.
I joined a course with Hanne as teacher. We were making toilet purses and Hanne is an exellent teacher.


Her forteller Hanne om teppet Nearly Insane, det ligger bak henne, og vi også kunne prøve oss på.
Here is Hanne telling about her quilt Nearly Insane, you can see it behind her. We could also start this if we wanted.


Et lite teppe satt sammen av seks av blokkene.
A small quilt she had made by from six of the blocks.


Det andre kurset hadde Marianne Z som kursholder, og her er teppet hun hadde laget til kurset.
The other course had Marianne Z as their teacher and here is the quilt she had designed for the course.


Her er resultatene.
Here are the results.


Jeg ble ferdig med en stor toalettmappe og har bare litt igjen på den lille.
I finished a big toilet purse and it is not much left to do on the small one.


Her er litt avresultatet fra This goes with that sying i høstferien. Jeg er ikke helt fornøyd med stoffvalget mitt, så det var deilig å komme hjem og rote litt i stoffbunken.

Here are some of the blocks from the my autumn holiday sewing. I struggled a lot cause I did not like the fabrics I had bought when I took a closer look at them. I was nice to get back home and dive into my the fabrics.

  
Jeg har prøvd meg på et Sue Daily mønster til, nemlig Handy Hussif. Jeg er ca halvveis med apple corene. Det skal være et av mine CO arbeider.
I have started one more project it is Handy Hussif designed by Sue Daley. I am half way with the Apple Cores. I think it is going too be one of my CO works.


Startet med Lancasterteppet på et av Sue Daley kursene, og foreløpig er jeg kommet så langt.
When I attended Sue Daley's quilt course I started a quilt called Lancaster and this is how far I am by now.


Mystery Nissequilten i Quiltemagasinet er i rute.
Mystery Quilt in a Norwegian Quiltmagazin is almost done, so far.


Denne vesken designet av Bente Malm har endelig fått skulderrem.
This little purse designed by Bente Malm has finally got a strap.


9 kommentarer:

  1. Du og du kor mykje inspirasjon!! Denne toalettmappa har eg laga og, og er veldig fornøgd med den.

    SvarSlett
  2. SO many courses to attend! Amazing how many projects you can work on. They are all very inspiring.

    SvarSlett
  3. Her var det mye fint å se :o)

    SvarSlett
  4. Duverden her var det mye på gang !! jeg blir helt stum.. Lykke til med alt sammen ;-)

    SvarSlett
  5. What a splendid choice of courses! Well done with your progress. The Mystery Quilt is gorgeous: mushrooms and elves. Lovely colours on your purses.

    SvarSlett
  6. Masse fint du holder på med! Spennende å se når det blir ferdig.

    SvarSlett
  7. Så flott at dere får gå på kurs hos Hanne. Har sett bilder på BLL sine sider. Kjempeflott!

    SvarSlett
  8. Vad roligt att du visar så mycket fint från kursen.
    Kram Birgitta

    SvarSlett
  9. Så flott at du viser fine bilder. Var gøy å være på besøk i en times tid! Toalett-mappener ble flotte, spesielt din med P.P hunden :-)

    SvarSlett